Het gesprek aan gaan

Iedere medewerker is verschillend. Soms is het best lastig om een effectief gesprek te voeren of spannend om als leidinggevende iets aan te geven bij een medewerker. En hoe blijft u empathisch? Wat is het doel eigenlijk van al die gesprekken? En wat mag u vragen? Om de communicatie te optimaliseren en aannames uit de weg te gaan, is het kunnen voeren van effectieve gesprekken cruciaal. Maar wanneer is een gesprek effectief?
Voor wie?
Leidinggevenden
Duur van de training?

Maatwerk

Wat kost de training?

Op basis van offerte

Hoe ziet de training eruit?

In deze training geven we praktische handvatten over het voeren van effectieve, empathische gesprekken. Daarnaast wordt inzicht gecreëerd in het belang van de gesprekken. Het betreft een interactieve training, waarbij aan de hand van oefeningen en (ingebrachte) casussen handvatten aangereikt worden. Met een trainingsacteur kunnen er opbouwend oefeningen aangereikt worden die de deelnemers met de trainingsacteur aangaan. De deelnemers krijgen constructieve feedback van een trainingsacteur die gespecialiseerd is in communicatievaardigheden. Er zal tevens theoretische uitleg gegeven worden.

Wat leert u van de training?

In deze training leert u hoe u effectieve gesprekken kunt voeren zoals het verzuimgesprek, frequent verzuimgesprek en een preventief gesprek.

Wilt u meer weten?

Neem contact op met een van onze experts!

Foto van Ingrid de Laat

Ingrid de Laat

A&O adviseur

Foto van Stefan Adriaansen

Stefan Adriaansen

A&O adviseur