Agressie en ongewenst gedrag

Leestijd: < 1 minuut Zowel tussen collega’s als tussen medewerkers en de klant kan agressie en ongewenst gedrag voorkomen. Het is van belang om hier zorgvuldig mee om te gaan. Tijdens deze training worden situaties geoefend zodat medewerkers in het vervolg hier beter mee om kunnen gaan. 

Werkplezier

Leestijd: < 1 minuut Medewerkers die plezier hebben in hun werk en zich prettig voelen in de organisatie zijn productiever, toegewijder en minder snel ziek. Wanneer medewerkers met het team samen onderzoeken op welke elementen van werkplezier winst te behalen valt, kan het werkplezier verhoogd worden. Dit kan al door kleine dingen, zoals afspreken om samen te lunchen of […]

Plannen en organiseren

Leestijd: < 1 minuut Iedereen heeft het druk en invloed op tijd hebben we niet, want die loopt gewoon door. Hoe u uw tijd indeelt, daar kunt u wél mee aan de slag. In deze training leert u hoe u beter kunt plannen en organiseren.

Invloed op werkdruk

Leestijd: < 1 minuut Zit u niet goed in uw vel? Heeft u weleens het gevoel alsof u als een kip zonder kop rondloopt? En vraagt u zich soms af waarom een collega de werkhoeveelheid wel aan kan? In deze training krijgt u meer inzicht in de aanleiding van uw werkdrukbeleving en hoe u hiermee om kunt gaan. Daarnaast […]

Feedback geven en ontvangen

Leestijd: < 1 minuut Iemand aanspreken op gedrag vindt bijna iedereen lastig om te doen. Toch is het belangrijk om uw collega te vertellen wat beter kan en zelf te horen wat een ander van u vindt. Op deze manier helpt u uw collega te ontwikkelen, maar ook uzelf. Deze training gaat over het waarom van feedback, maar vooral: […]

Energiemanagement

Leestijd: < 1 minuut De training energiemanagement geeft medewerkers handvatten om te leren omgaan met stress en een te hoge werkdruk. Alle aspecten op het gebied van vitaliteit worden op een interactieve wijze behandeld. Hierdoor wordt de medewerker bewust van bepaalde gedragspatronen en hoe hij deze kan doorbreken.

Gesprekstechnieken

Leestijd: < 1 minuut Soms is het best lastig om een gesprek te voeren met een collega of om als leidinggevende iets aan te geven bij een medewerker. Om de communicatie te optimaliseren en aannames uit de weg te gaan, is het kunnen voeren van effectieve gesprekken cruciaal. Maar hoe voert u een effectief gesprek? Dat leert u in […]